Thursday, April 17, 2008

Rojetín contest

Tak som sa nasrdil a nainštaloval potrebný balík softvéru aby som sa pozrel rojetínu na zúbok! A po zložení a browsovaní som skoro padol na zadok, toľko otvorených hviezdokôp a kadejakého deep-sky sajrajtu čo sa nachádza na Rojetínskej špinavej oblohe by som nečakal. A okrem toho ešte aj homles, a to nie hocijaký ale 17P Holmes. Keďže sa mi nechcelo zabavať v gimpusovi tak prikladám aj link na originál snímok a potom na niečo podobné vo fits formáte (pre brutalistov [32MB]). Contest spočíva v tom, že ak by sa niekto veĺmo nudil, mohol by pozrieť ktore deep-sky tam sú. (našiel som CH&H, M31, OH v Aur x 3, atd ...).
Ak by niekoho zaujímalo ako som to spravil tak postup je trochu brutal: Presvečil som wine aby dokazalo nainstalovať RigiStar, ešte pred tym nainstaloval dcraw. Z raw som dcrawom spravil tiffi, tie som natlacil do RegiStau a tam všetky ztotožnil, 17 snímkov žul NOCTURNO asi 20min a potom som na to puztil akýsi median. No a vyšlo toto, to som uložil ako fits a aj ako jpeg. Ono, asi to nie je najlepší postup, dalo by sa zazveriť ovela viac, ale nebol čas.

4 comments:

paulie z maleho mesta said...

Hustopeklo! Mně se tam líbí hned za Holmeskou ta série otevřených hvězdokup M35 až M38 ve Vozkovi a Blížencích.

janis said...

priradila jsem poslednim dvoum rojetinskym kouzelnickym astrofotografickym prispevkum label astrophoto. to aby se pozdeji tolik nezatoulaly. snad to autorum neva. va? klidne to zmente na neco jineho. ale poradek musi byt, ze.

paulie z maleho mesta said...

Má pravdu, předsedo.

koci said...

jj sedi vec treba obcas poupratovat