Monday, April 7, 2008

Freude, Freude, vždycky na tě dojde

Tuhle se mi stal takový bizarní, no velice zvláštní věc. V rámci své diplomky jsem narazil na otázku, jak nazvat zobrazení v rovině, které vznikne složením dvou transformací, totiž otočení (kolem obecného bodu o obecný úhel) a změny měřítka. No a došel jsem k závěru, že se jedná o stejnolehlost.

Jenže předevčírem se mi zdál sen, ve kterém za mnou někdo přišel a povídá, vždyť to není stejnolehlost, ve stejnolehlosti se všechno otáčí o 0° nebo o 180°. Když jsem se ráno probudil, tak mi to vrtalo hlavou, inu radši jsem si to namaloval -- a zjistil jsem, že sen měl pravdu. Taky se vám stává, že vám sen vyvrátí váš vlastní omyl?

4 comments:

janis said...

Posledni dobou se mi sny moc nezdaji. Doufam, ze nemam ve vsem co si myslim pravdu...

Janapka said...

Je ja jsem tak rada, ze nejsem jediny clovek, kteremu se zda v nejake podobe matika :)

terka said...

takhle prokazatelne se mi to jeste nestalo. ale uz se mi stalo, ze jsem se rano vzbudila a vedela jsem, ze v tom, co jsem vymyslela vcera, je chyba :) nebo sem mela vse lip srovnane a dalo se zacit psat ;)

Sajri said...

Kdysi davno, kdyz jsem jeste programoval Albiero, se mi stalo toto: ve snu jsem premyslel nad jednim algoritmem, a napadlo me, za urcitych podminek nemuze fungovat. Rano jsem se vzbudil, vyzkousel ty podminky, ... a vono jo! :-)