Saturday, August 8, 2009

Měsíc v novu v Zemi středu

Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl na tom správném místě ve správný čas. A když už je na správném místě ve správný čas, tak má koukat — má koukat na Měsíc v novu, protože to může být zážitek na celý život. S Milkou jsme byli na správném místě 22. července a viděli jsme To. Správné místo bylo tentokrát na břehu malé zátoky slavného Západního jezera ve městě Hangzhou, opravdu daleko na východ od české kotliny. Podmínky zdaleka nebyly ideální, fázi požírání Slunce drakem jsme sledovali jen krátkými dírami v mracích, ale před úplnou fází jako zázrakem nízké mraky odpluly a my užasle sledovali báječné představení. Dostalo mě to, a když jsem se tak díval na ten nebeský milostný akt, na to pětiminutové objetí a magické spojení noci a dne, bleskla mi hlavou jedna věc — že to borci, kteří žerou nebeskou mechaniku, zase jednou dobře spočítali. Když trochu prodloužím tok téhle myšlenky, napadá mě provokativní otázka: jakpak jste na tom vy, taky byste to dali?
Snad se nenajde nikdo, kdo by autenticitu našeho zážitku zpochybňoval, ale pro jistotu přikládám jednu fotku. No řekněte sami, vypadají snad takhle lidé, kteří to úžasné představení neviděli?

7 comments:

Unknown said...

优秀! (in simple chinese)

paulie z maleho mesta said...

Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dělat.

koci said...

;) neviem kde ste boli ale ja som sedel v kancli a monitoroval vsetky druzice, posielal info kolegom a takze viem, ze videli len ludia co boli vo Wu-hane (netusim co to znamena, ale je to mesto), kamosi co boli v šangaji nevideli nic lebo kazdy mal pred fotakom dazdnik. takze prehliadnuct sarkazmus ktory tu citim, videli ste fakt?

paulie z maleho mesta said...

No, nevím, kde jsi byl ty, Koci, ale já jsem byl v Úpici a viděl jsem čtyři zatmění po sobě. Live stream je mocná věc. A to nemluvím o tom, že když jsme pak vylezli ven, viděli jsme NLC.

koci said...

Live stream bol mrtvy ani jeden nesiel ;( vsetko pretazene ;( tak som volal kamosom a pocul som live audio zo zatmenia ;-) ale bez videa to neni ono

Janapka said...

Hm a vsichni to sledovali alespon nejak, jen ja jsem byla v buse nekde mezi St.Gallenem a nejakou zapadlou svycarskou vesnici... myslim ze prohravam na plne care ;)

ftom said...

koci: tak nejen ve Wuhanu, mmch. tam jsme taky chteli dojet, ale nestihli jsme to.
hroch: taky bych rek!